
Suzuki przedstawia nowe silniki zaburtowe DF4A /5A /6A
Na 47. Międzynarodowych Targach Motorowodnych w Düsseldorfie, które odbyły się w dniach 23 - 31 stycznia 2016 r., Suzuki zaprezentowało nowe silniki zaburtowe DF4A / 5A / 6A.
Silniki DF4A, 5A i 6A są zupełnie nową konstrukcją zastępującą powszechnie cenione 4-,5- i 6-konne przenośne czterosuwowe silniki zaburtowe przeznaczone do małych łodzi rekreacyjnych lub służące jako silniki pomocnicze do jachtów żaglowych.
Priorytetem w trakcie ich konstruowania było zapewnienie jak najmniejszej masy a jednocześnie jak największej wygody użytkowania. Tak jak we wszystkich konstrukcjach Suzuki, skupiono się również na obniżeniu zużycia paliwa oraz poziomu hałasu.
Produkcja będzie prowadzona - jak dotychczas - w Tajlandii przez firmę-córkę Thai Suzuki Motor. Model DF6A do produkcji trafi już w lutym, a niewiele później dołączą do niego silniki DF5A i DF4A. Zaplanowano wprowadzenie ich do oferty handlowej na całym świecie, w tym w Europie i w Japonii.
Najważniejsze cechy silników DF4A / 5A / 6A
Bardziej zwarte i lżejsze
Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3 zmniejszono jego masę do 23,5kg1 i jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania. Dla zwiększenia wygody zintegrowano uchwyt do przenoszenia silnika z dolną obudową, uchwyt zaokrąglono, by lepiej pasował do dłoni przy przenoszeniu, pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie silnika.
Bardziej przyjazny dla użytkownika
Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolną z trzech stron bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju. Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.
1 Masa wersji S (z krótką kolumną). Bez masy śruby i oleju silnikowego.
Salon motocyklowy Suzuki w Bydgoszczy ma nowego gospodarza
Łódzki diler motocykli Suzuki Moto-Moto rozszerza swoją działalność.
Dowiedz się więcejLegendarny „Gixxer” wraca w wersji jubileuszowej
Suzuki GSX-R1000 nazywane pieszczotliwie „Gixxerem”, zapisało się w historii sportu motorowego aż 15 tytułami mistrza świata FIM Endurance czyli serią wyścigów długodystansowych.
Dowiedz się więcejSuzuki Motor Poland partnerem Górnika Łęczna
Rozpoczynamy współpracę z drużyną piłkarską Górnik Łęczna, wspierając obydwie jego sekcję - męską oraz piłki pań.
Dowiedz się więcejWypróbuj Swifta CVT! Teraz w świetnej ofercie od Suzuki
Salony sieci Suzuki Motor Poland zapraszają po kolejne okazje. Do końca sierpnia obowiązują specjalne ceny Swifta w wersjach ze skrzynią CVT, z rocznika 2024.
Dowiedz się więcej