LIGHTWEIGHT SPORTS

SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM

DF60A

DF60A

Kompaktowy, lekki i ekonomiczny.

DF60A
już od 33 990 zł
Zobacz pełny cennik
Picture of boat using DF60A Picture of boat using DF60A

Kompaktowa konstrukcja

Inżynierowie Suzuki słyną z najbardziej kompaktowych czterosuwowych silników zaburtowych w swoich klasach. Silnik DF60 został zaprojektowany od podstaw w oparciu o wiedzę i osiągnięcia technologiczne minionej dekady. Zmienione zostały zarówno koncepcja, jak i wygląd każdej części i komponentu – wszystko to, aby stworzyć jeszcze lżejszą i bardziej zwartą konstrukcję.

Lean Burn Control System

Aby wykorzystać każdą kroplę paliwa do maksimum, Inżynierowie Suzuki opracowali i wprowadzili w DF60A układ Lean Burn Control, który umożliwia spalanie uboższych mieszanek paliwowo-powietrznych. Układ zarządza stosunkiem paliwa do powietrza w mieszance, przewidując zapotrzebowanie silnika na podstawie warunków jego eksploatacji. Korzyści wynikające z działania układu są odczuwalne w szerokim zakresie pracy, zapewniając znaczące obniżenie zużycia paliwa zarówno przy niskich jak i wysokich prędkościach.

Tilt Limit System

Aby zabezpieczyć łódź i silnik przed uszkodzeniami, które mogą wyniknąć wskutek nadmiernego wychylenia jednostki, DF60A został wyposażony w układ zapobiegający wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt. Układ ten posiada bezstopniowy czujnik kąta odchylenia, który pełni rolę ogranicznika odchylenia i czujnika trymu, a także umożliwia zamocowanie silnika na większości łodzi.

Efektywniejsza praca, mniejsza emisja zanieczyszczeń

W przypadku typowych silników zaburtowych, sternik musi trzymać kluczyk, dopóki silnik nie podejmie pracy. Dzięki układowi Easy Start wystarczy obrócić kluczyk i zwolnić, a rozrusznik będzie pracował aż do uruchomienia silnika. Płynniejszy i szybszy rozruch zwiększa wydajność procesu spalania i obniża zużycie paliwa.

Mechanicznie efektywna konstrukcja

Inżynierowie Suzuki szukali sposobu na zwiększenie wydajności DF60A poprzez zmniejszenie strat mechanicznych. Dedykowana pompa oleju o mniejszych oporach zapewnia ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem

DF60A, jako pierwszy w swojej klasie (44,1kW/60KM) silnik zaburtowy został wyposażony w łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem. Łańcuch jest zanurzony w kąpieli olejowej i ma automatyczny napinacz hydrauliczny utrzymujący jego właściwe napięcie, zapewniając tym samym bezobsługową eksploatację.

12-zaworowy silnik i głowica w układzie DOHC

Suzuki ma duże doświadczenie w projektowaniu i produkcji czterosuwowych silników dla motocyklów, samochodów, jachtów i łodzi. Czerpiąc z tego bogactwa, Inżynierowie Suzuki opracowali nowatorski rzędowy trzycylindrowy silnik z głowicą w układzie DOHC z dwoma wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii, DF60A odznacza się ogromną wydajnością, efektywną pracą i znaczącym obniżeniem zużycia paliwa.

Kompaktowa konstrukcja

Suzuki od lat wiedzie prym w produkcji najlżejszych i najbardziej zwartych czterosuwowych jednostek zaburtowych, na co dowodem jest silnik DF60A. Inżynierowie Suzuki zaprojektowali na nowo każdą część i każdy podzespół , wykorzystując wiedzę i osiągnięcia technologiczne minionej dekady – wszystko po to, aby stworzyć jeszcze lżejszą i bardziej zwartą konstrukcję.

Mechanicznie efektywna konstrukcja

Inżynierowie Suzuki szukali sposobu na podniesienie wydajności poprzez zmniejszenie strat mechanicznych. Nowa pompa oleju o mniejszych oporach zapewnia ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Picture of DOHC 12-Valve Engine
Diagram of DOHC 12-Valve Engine

Układ Suzuki Lean Burn Control – znaczące obniżenie zużycia paliwa

Ten wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF70A/80A/90A układ z wyprzedzeniem określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach, dostarczając uboższą, bardziej oszczędną mieszankę. Korzyści wynikające z działania układu są odczuwalne w szerokim zakresie pracy, zapewniając znaczące obniżenie zużycia paliwa zarówno przy niskich prędkościach, jak i prędkościach rejsowych.

Diagram of Suzuki's Lean Burn Control System Produces top level Fuel Economy
Dane wykorzystane w tym wykresie pochodzą z testów wewnętrznych, przeprowadzonych w jednolitych warunkach. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar, waga, warunki pogodowe itp.)

Łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem

DF60A to pierwszy w swojej klasie silników zaburtowych o mocy 44,1kW (60KM) model wyposażony w łańcuch rozrządu. Łańcuch jest zanurzony w kąpieli olejowej i ma automatyczny napinacz hydrauliczny utrzymujący jego właściwe napięcie, zapewniając tym samym bezobsługową eksploatację.

Picture of Self-Adjusting Timing Chain

Suzuki Easy Start System

Rozruch silnika z układem Suzuki Easy Start jest szybszy i łatwiejszy. W przypadku typowych silników zaburtowych, sternik musi trzymać kluczyk, dopóki silnik nie podejmie pracy. Dzięki układowi Easy Start wystarczy obrócić kluczyk i zwolnić, a rozrusznik będzie pracował aż do uruchomienia silnika. Aby przyspieszyć gotowość jednostki do pracy, układ zapewnia płynniejszy i lepszy rozruch.

Alternator o dużej wydajności i natężeniu 19A

DF50A i DF40A zostały wyposażone w wydajny alternator o nominalnym natężeniu prądu 19A zaprojektowany w taki sposób, aby dostarczać prąd o natężeniu minimum 11,5 A już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1000 obr/min. W normalnych warunkach wytwarza on wystarczającą moc do zapewnienia pracy układów elektroniki morskiej w większości sytuacji.

Diagram of Large capacity 19A Alternator

Układ zapobiegający wychyleniu silnika poza ustalony kąt

Aby zabezpieczyć łódź i silnik przed uszkodzeniami, które mogą wyniknąć wskutek nadmiernego wychylenia jednostki, silniki DF60AV/50AV zostały wyposażone w układ zapobiegający wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt. Zadaniem tego układu jest ochrona łodzi przed uszkodzeniami, które mogą powstać podczas zmiany położenia jednostki zaburtowej. Bezstopniowy czujnik kąta odchylenia pełni rolę ogranicznika odchylenia i czujnika trymu, a także umożliwia zamocowanie silnika do prawie każdej łodzi.

Diagram of Tilt Limit System

Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysku paliwa

Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.

MODELDF60A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508 X : 635
Układ rozruchowyElektryczny
Masa silnika kg*1S : 102.0 L : 104.0 X : 107.0
Rodzaj silnikaDOHC
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów3
Pojemność skokowa cm3941
Średnica x skok tłoka mm72.5 x 76
Moc maks. kW (KM) 44.1 (60)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,300-6,300
SterowanieZdalne
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej2.7 litra
Zbiornik paliwa -
Układ zapłonowyElektroniczny
Alternator12V 19A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane elektrycznie
Przełożenie2.27:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)9”-17”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego

Cennik

Model Śruba Masa Manetka Elektryczna wiązka podłączeniowa 6,5m Zegary Technologia Lean Burn Kolor obudowy Cena brutto
DF60ATL Aluminiowa 104kg Obrotomierz + zegar trymu Czarny 33 990 zł
DF60ATS Aluminiowa 102kg Obrotomierz + zegar trymu Czarny 33 990 zł
DF60ATL Aluminiowa 104kg Obrotomierz + zegar trymu Biały* 34 790 zł
DF60ATS Aluminiowa 102kg Obrotomierz + zegar trymu Biały* 34 790 zł
*Silnik dostępny na zamówienie